Του Θανάση Στάμου – Διευθυντή INVESTA Real Estate
Σκέφτεστε να πουλήσετε ή να μισθώσετε το ακίνητο σας και δεν είστε σίγουροι με ποιόν μεσίτη και ποια μεσιτική εταιρία πρέπει να συνεργαστείτε;
Μελετήστε στο άρθρο την σωστή αξιολόγηση του καλού μεσίτη και μάθετε όσα πραγματικά πρέπει να γνωρίζετε για να ξεχωρίσετε τον πραγματικό επαγγελματία.
Οι 8 κρίσιμες ερωτήσεις που χρειάζεται να κάνετε για να καταλάβετε αν ο μεσίτης δίπλα σας, είναι στους κορυφαίους του χώρου είναι οι εξής:
1. Πόσο καιρό δραστηριοποιείσαι στο χώρο του Real Estate;
Η εμπειρία και τα έως τώρα αποτελέσματα του μεσίτη είναι σημαντικά. Αποφεύγουμε να αναθέσουμε την περιουσία μας σε φίλους ή σε γνωστούς απλά και μόνο για να τους βοηθήσουμε. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε με ερωτήσεις αξιολόγησης την αποτελεσματικότητα του υποψήφιου μεσίτη. Για παράδειγμα: Διαθέτει μεσιτική άδεια; Εργάζεται με πλήρη απασχόληση ή part-time; Ποιος είναι ο μέσος όρος ημερών που χρειάζεται για να πουλήσει τα ακίνητα που αναλαμβάνει; Πόσα ακίνητα πούλησε την περασμένη χρονιά;
2. Ποιο είναι το Πλάνο Marketing Ακινήτων που χρησιμοποιεί;
Το πλάνο marketing περιλαμβάνει όλους τους τρόπους που θα χρησιμοποιήσει ο μεσίτης για να προωθήσει το ακίνητο σας. Θα χρησιμοποιήσει επαγγελματία φωτογράφο; Θα κάνει λήψη βίντεο του ακινήτου; Πώς θα τα παρουσιάσει; Με ποιο τρόπο θα περιγράψει το ακίνητο και πώς σκοπεύει να αναδείξει όλα τα πλεονεκτήματα του; Όλα αυτά θα πρέπει να γίνονται με τρόπο δημιουργικό που να προσελκύει το δυνατόν περισσότερους υποψήφιους αγοραστές. Μην ξεχνάτε: Ο σωστός επαγγελματίας μεσίτης δεσμεύεται και επενδύει χρήματα στην προώθηση του ακινήτου που αναλαμβάνει.
3. Διαθέτει συστάσεις από παλαιούς πελάτες;
Ζητήστε να δείτε γραπτές συστάσεις από παλαιούς πελάτες οι οποίες ιδανικά έχουν δημοσιευθεί στο διαδίκτυο, στα social media, σε μηχανές αναζήτησης ή τουλάχιστον να υπάρχουν γραπτές συστατικές επιστολές σε έγγραφο ή email. Επίσης μπορείτε να του ζητήστε να σας φέρει σε επαφή με παλαιότερους ευχαριστημένους πελάτες του.
4. Ανήκει σε γνωστή μεσιτική εταιρία;
Το να ανήκει ένας Σύμβουλος Ακίνητης Περιουσίας σε μια καταξιωμένη εταιρία με καλή φήμη είναι πολύ σημαντικό. Μια οργανωμένη εταιρία έχει άρτιες υποδομές όπως για παράδειγμα, τηλεφωνική εξυπηρέτηση 24/7 με σκοπό να μην χάνεται καμία κλήση για κανένα ακίνητο. Επίσης μια τέτοια εταιρία έχει αποκτήσει φήμη και προσελκύει πολλούς υποψήφιους αγοραστές. Επιπλέον, οι σωστά οργανωμένες εταιρίες διαθέτουν εκπαιδευμένους μεσίτες, ικανούς να συνεργαστούν ομαδικά προς όφελος σας και να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε πρόκληση.
5. Η ηλεκτρονική επαγγελματική παρουσία είναι ισχυρή;
Ο υποψήφιος Σύμβουλος Ακίνητης Περιουσίας είναι ενεργός στα social media; Έχει εκσυγχρονιστεί με τα τεχνολογικά δεδομένα που απαιτεί η σημερινή αγορά ή λειτουργεί ακόμα με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο; Η εταιρία του διαθέτει οργανωμένη ιστοσελίδα; Διαθέτει εταιρική παρουσία στα social media; Δημοσιεύει αγγελίες τακτικά στον ηλεκτρονικό αλλά και στον έντυπο τύπο; Κάνει επαγγελματική χρήση και εκμεταλλεύεται σωστά τα ηλεκτρονικά portals ακινήτων; Χρησιμοποιεί τεχνικές email marketing;
6. Πόσο συχνή θα είναι η επικοινωνία / ενημέρωση για την διαδικασία προώθησης του ακινήτου;
Ο Σύμβουλος Ακίνητης Περιουσίας θα πρέπει να δεσμευτεί ευθύς εξαρχής απέναντι σας για την συχνότητα αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα σας ενημερώνει σχετικά με τις ενέργειες και την πορεία προώθησης του ακινήτου σας. Με αυτή την δέσμευση αντιμετωπίζετε το γνωστό παράπονο ιδιοκτητών ακινήτων σε όλο τον κόσμο για την ελλιπή επικοινωνία από τον μεσίτη τους.
7. Ποια είναι η μεσιτική αμοιβή;
Το θέμα της μεσιτικής αμοιβής πρέπει να ξεκαθαρίζεται από την αρχή. Οι μεσιτικές εταιρίες διαθέτουν διάφορα σχήματα και ποσοστά αμοιβών που μπορείτε εύκολα να συγκρίνετε.
8. Διαθέτει διαπραγματευτική ικανότητα;
Πρέπει να νιώθετε σίγουροι ότι ο μεσίτης που θα αναθέσετε το ακίνητο σας θα διαπραγματευτεί σκληρά για να μεγιστοποιήσει το όφελος σας. Μέσα από την συζήτηση που θα κάνετε και τις ερωτήσεις που θα του θέσετε θα καταλάβετε κατά πόσο είναι ικανός διαπραγματευτής ή δέχεται αμαχητί ότι του προτείνετε εσείς.
Ο Θανάσης Στάμου είναι διευθυντής της
INVESTA Real Estate – μεσιτικό γραφείο Λάρισα. Διαθέτει εμπειρία στον χώρο του real estate από το 2005. Είναι κτηματομεσίτης, εκτιμητής, διαπραγματευτής και επενδυτικός σύμβουλος. Εξειδικεύεται στην εκπαίδευση Συμβούλων Ακίνητης Περιουσίας.